Skip navigation

Ser vi ikke at dette er rasisme? Er det vondt for oss å erkjenne at Norge er en rasistisk stat?

Etter å ha hørt særlig AMK-samtale 7 sitter jeg igjen med følelsen av at det disse menneskene ble utsatt for 3. januar var et overgrep, mer konkret psykologisk tortur. Svinene på AMK – ja, det var en 3-4 støkker, med flere dialekter og både menn og kvinner – lot som de aldri fikk med seg adressen, snakket veldig nedlatende til dem, drøyde lenge med å sende ambulanse ut og fortalte ikke familien om dette, og på grunn av frustrasjonen over at de ikke visste om noen ambulanse var på vei, tok AMK-svinene like godt og tilkalte politiet og lot ambulansen vente i bunnen av bakken i Jens Bjelkes gate.

Hører du svigersønnen som ringer AMK i samtale 7, er det tydelig at han er helt nedbrutt av denne umenneskelige behandlingen. Han er rede til å gå løs på ordensmakten, blir lagt i bakken og brøler JÆVLA PURK. Fuck tha Police!

3 Comments

    • LS
    • Posted 15. januar 2010 at 9.43
    • Permalink

    Thailand, Vietnam, India etc er rasister fordi utlendinger må betale mer for adgang til templer og severdigheter. Iran er rasistisk fordi jeg ikke fikk visum i sommer, i motsetning til min tyrkiske venn. Muslimer er rasister fordi vi troløse ikke får adgang til moskeer og Mekka. Japanere er rasister fordi de ser på europeere som «inferiour to them». Snart ingen som lenger bryr seg når rasisme-kortet trekkes frem, fordi det misbrukes (av slike som deg) på alle typer av forskjellsbehandling.

  1. Dette blir helt helt feil, jeg ser familiens sak, jeg ser deres fortvilelse, og jeg ser hvorfor de ble sinna. MEN, jeg ser også AMK sin side oppi dette, de er på jobb, som alle andre så må de ta hensyn til sin egen sikkerhet på jobb, hvis de føler seg truet og i fare, så kan de ikke gå inn. Det er en grunn til at politiet måtte legge flere familiemedlem i bakken. hvis forsvarsløse ambulanse personel hadde fått den samme behandlingen, hva tror du hadde skjedd. Nei, ærlig talt, jeg forstår virkelig familiens frustrasjon, men jeg har ingen forståelse for handlingene. Her er det delt skyld, AMK burde ha handlet anderledes, men det burde så absolutt familien også.

    • Vidd
    • Posted 6. februar 2010 at 11.04
    • Permalink

    De fleste som mener det samme som deg er norske rasister som mener tyrkere ikke bør få ambulanse uansett hvor tydelig de uttaler adressen. Men du kommer ikke med direkte rasistiske ytringer, Marianne, kun indirekte, så din mening får komme på trykk. Vidd er rasismefri sone.


Legg igjen en kommentar

